تاریخ :۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آموزش نگهداری فیلودندرون در خانه

آموزش نگهداری فیلودندرون در خانه

  • آموزش نگهداری فیلودندرون در خانه

    فیلودندرون (Philodendron) شامل ۲۵۰ گونه گیاه همیشه سبز بومی جنگل های گرمسیری آمریکای جنوبی و مرکزی می باشد. اغلب گونه های آن بالارونده و واریته هایی هم به شکل بوته ای رشد می کند. فیلودندرونها تولید ریشه هوایی میکنند به خاطر برگهای زیبایشان به عنوان گیاه آپارتمانی شناخته می شوند. تولید تجارتی این گیاهان از راه کشت بافت انجام می شود. برخی نیز با بذر افزایش می یابند، اما بذرها به سرعت قوه نامیه خود را از دست میدهند. با ما همراه باشید تا با آموزش نگهداری فیلودندرون در خانه آشنا شویم.

    برخی از گونه ها با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار می شوند. خصوصیت بسیاری از فیلودندرون ها تولید ریشه هوایی است. این ریشه ها وظایف مهمی بر عهده دارند. باید آنها را در کمپوست یا خزه فرو کرد تا برای برگ های بالایی آب تأمین کنند. فیلودندرونهایی که در آپارتمان نگهداری میشوند به ندرت گل و میوه می دهند.

    چگونه از فیلودندرون نگهداری کنیم؟

    نگهداری از فیلودندرون آسان است. زیرا اگر مراقب سیگنال ها باشید، گیاه دقیقاً به شما می گوید که به چه چیزی نیاز دارد. حتی صاحبان بی تجربه گیاهان آپارتمانی نیز برای پرورش گیاهان فیلودندرون مشکلی نخواهند داشت زیرا گیاهان به راحتی با شرایط داخل خانه سازگار می شوند. این امر یادگیری نحوه مراقبت از فیلودندرون را بسیار ساده می کند.

    آموزش نگهداری فیلودندرون در خانه

    آموزش نگهداری فیلودندرون در خانه

    گیاهان آپارتمانی فیلودندرون در تمام طول سال بدون هیچ شکایتی در داخل خانه رشد می کنند، اما زمانی که آب و هوا اجازه می دهد، از اقامت گاه به گاه در فضای باز در یک مکان سایه دار لذت می برند. بردن گیاه در فضای باز همچنین به شما این فرصت را می دهد که خاک را با آب شیرین فراوان بشویید و برگ ها را تمیز کنید. بر خلاف اکثر گیاهان آپارتمانی، فیلودندرون ها هنگام جابجایی از محیط های داخلی به محیط های بیرونی استرس زیادی را تجربه نمی کنند.

    اگر بخواهیم بذر کاری کنیم در صورتی که بذرها قوه نامیه داشته باشند شرایط زیر را فراهم میکنیم:

    • بستر مخلوطی از تراشه پوست درخت + ورمیکولیت + پیت ماس
    •  اسیدیته خاک بین ۶ تا ۶/۵
    • تأمین آب به کمک سیستم مه پاش
    •  تهویه کافی برای بستر کاشت

    انواع فیلودندرون با عکس

    دو گروه فیلودندرون وجود دارد:

    1. بالارونده: این گروه نیازمند قیم هستند.
    2. غیر بالارونده: برای پرورش این گروه از گیاهان باید شرایط زیر را فراهم کرد:
    • نور کافی دور از تابش مستقیم آفتاب
    • آبیاری زیاد به طوری که خاک همیشه مرطوب باشد
    • دمای میانگین ۲۰ تا ۲۶ درجه سانتیگراد در سرتاسر سال
    • رطوبت نسبی بالای ۷۰ درصد.

    آموزش نگهداری فیلودندرون در خانه

    نگهداری از فیلودندرون شامل سه نیاز اساسی است: نور خورشید، آب و کود.

    نور خورشید

    گیاه را در مکانی قرار دهید که نور خورشید روشن و غیر مستقیم باشد. موقعیتی را در نزدیکی پنجره بیابید که در آن پرتوهای خورشید هرگز شاخ و برگ را لمس نکنند. در حالی که زرد شدن برگ های مسن طبیعی است، اگر این اتفاق برای چندین برگ به طور همزمان بیفتد، ممکن است گیاه بیش از حد نور بگیرد. از طرف دیگر، اگر ساقه‌ها بلند و ساق‌دار با چند اینچ بین برگ‌ها باشند، احتمالاً گیاه نور کافی دریافت نمی‌کند.

    آب

    جشنواره پاییزه
    جشنواره فروش بذر های خاص و کمیاب با بیش از ۱۲۰۰ رقم تنوع
    همین الآن خرید کنید

    هنگام رشد گیاهان فیلودندرون، اجازه دهید تا سطح بالایی (۲٫۵ سانتی متری) خاک بین دو آبیاری خشک شود. طول انگشت اشاره شما تا بند انگشت اول حدود یک اینچ (۲٫۵ سانتی متر) است، بنابراین قرار دادن انگشت خود در خاک راه خوبی برای بررسی سطح رطوبت است. افتادگی برگ ها می تواند به این معنی باشد که گیاه آب زیادی دریافت می کند یا به اندازه کافی آب نمی گیرد. اما هنگامی که برنامه آبیاری را اصلاح می کنید، برگ ها به سرعت بهبود می یابند.

    کود

    گیاهان آپارتمانی فیلودندرون را با کود گیاهان آپارتمانی با شاخ و برگ مایع متعادل که حاوی مواد مغذی درشت است تغذیه کنید. گیاه را هر ماه در بهار و تابستان و هر شش تا هشت هفته در پاییز و زمستان با کود آبیاری کنید. رشد آهسته و اندازه برگ کوچک راهی است که گیاه به شما می گوید کود کافی دریافت نمی کند. برگ‌های جدید کم‌رنگ معمولاً نشان می‌دهند که گیاه به اندازه کافی کلسیم و منیزیم دریافت نمی‌کند، که ریزمغذی‌های ضروری برای فیلودندرون هستند.

    اطلاعات بیشتر در دی مگ بخوانید:

    www.mag.dibasabz.com

    www.youtube.com

    منابع:

    www.gardeningknowhow.com

    امتیاز شما به این مقاله چقدره؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵

    اشتراک‌گذاری

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *