تاریخ :۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حتما نباید سروکارتان با کشاورزی و کشت و برداشت باشد تا از اهمیت استفاده از کود ده ایکس آگاه باشید. حتی اگر در منزل خود از چند گیاه آپارتمانی نگهداری می‌کنید کفایت می‌کند که بدانید کودهای مختلف تا چه اندازه می‌توانند بر روند رشد گیاه موثر باشند.

    زمانی که صحبت از محصولات کشاورزی، زراعی و باغی می‌شود، استفاده به‌موقع و به‌اندازه از کودها اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. به‌همین خاطر تصمیم گرفتیم در قالب یک مقاله تجربیات استفاده از این کود مایع آمریکایی را در اختیارتان گذاشته و آن را به شما عزیزان معرفی کنیم.

    اگر کشاورز هستید حتما همواره برای رشد بهتر و محصول‌دهی با بازدهی بیشتر به استفاده از کودهایی فکر می‌کنید که مواد مغذی مورد نیاز گیاهانتان را تامین کنند. کود ۱۰ ایکس شوک مایع یکی از آن کودهای فوق‌العاده‌ای است که برای گیاهان باغی، زراعی، آپارتمانی، درختان و هر نوع محصول کشاورزی دیگری قابل استفاده است.

     یک کود و ۱۰ مواد مغذی؛ با کود ده ایکس شوک بیشتر آشنا شوید

    کودها عناصر جدایی ناپذیر کشاورزی و باغداری هستند. تنوع آن‌ها به‌اندازه‌ای زیاد است که شاید اسم خیلی از آن‌ها را تاکنون نشنیده باشید. کود ده ایکس شوک یک کود کامل است و همان‌طور که از اسمش پیداست، از ۱۰ نوع مواد مغذی و آلی تهیه شده است.

     اگر گیاهتان از رشد افتاده یا میزان محصول‌دهی باغ و زمین‌های زراعی‌تان مطابق با پیش‌بینی و انتظاراتتان نیست، برای یک‌بار هم که شده کود ۱۰ ایکس شوک را امتحان کنید؛ قطعا از نتایج عالی آن شگفت زده خواهید شد.

    افزایش تناژ با کود 10 ایکس

    افزایش تناژ با کود ۱۰ ایکس

    برتری این کود نسبت به دیگر کودهای معمولی که اغلب افراد استفاده می‌کنند، کامل بودن آن است. شما می‌توانید از کود هیومیک اسید استفاده کنید یا کودهایی که حاوی آهن، اسید فولیک و… هستند را به صورت جداگانه خریداری کنید.

    اما چرا با یک تیر ده نشان نزنید؟! با خرید کود ده ایکس شوک تنها یک کود خریداری می‌کنید اما همین یک کود حاوی ۱۰ عنصر ضروری برای رشد گیاه است.

    ویژگی‌های کود ده ایکس شوک

    ویژگی‌های کود ده ایکس شوک چیست؟ یک کود مایع است که در گالن‌های۱، ۵ و ۲۰ لیتری به فروش می‌رسند. استفاده از برخی کودها دردسرهای خاص خود را دارد درحالی‌که کود ۱۰x شوک به راحتی در آب حل شده و قابل استفاده است. این کود برای تمامی گیاهان آپارتمانی، گلخانه‌ای، باغی و محصولات زراعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    از بارزترین ویژگی‌های این کود باید به کامل بودن آن اشاره داشت. کود کامل ۱۰ ایکس شوک شما را از خرید هر نوع کود دیگری بی‌نیاز می‌کند.

     هر آنچه که گیاه یا محصولتان برای رشد به آن نیاز دارد، در محتویات این کود مایع به چشم می‌خورد. بنابراین به‌جای آنکه خود را با یک برنامه پیچیده کوددهی با کودهای مایع و جامد مختلف سردرگم کنید، تنها یک برنامه منظم برای تغذیه گیاهتان توسط کود ده ایکس شوک داشته باشید.

    مزایای کود ۱۰ ایکس شوک

    اگر نگاهی به صنعت کشاورزی و باغداری بیندازید، متوجه می‌شوید که باغداران یا کشاورزان تا چه اندازه از کیفیت یا میزان کم محصولات برداشتی خود اعلام نارضایتی می‌کنند. در چنین موقعیتی، استفاده از یک کود مانند این محصول می‌تواند تا حدود زیادی موجب اطمینان خاطر کشاورزان و باغداران شود. مزایای کود ۱۰x شوک عبارتنداز:

    • فرمولاسیون ساخت آن به‌گونه‌ای است که خاصیت انحلال پذیری فوق‌العاده بالایی دارد. به همین خاطر به راحتی جذب گیاه شده و در مدت زمان کوتاهی اثرات مثبت خود را نشان می‌دهد.
    • با استفاده از این کود، می‌توانید مطمئن باشید که تمامی نیازهای محصول و گیاهتان را تامین کرده‌اید. بنابراین ریسک سوختگی و خراب شدن گیاه بر اثر کوددهی با کودهایی که شناخت زیادی از آن‌ها ندارید یا طریقه مصرفشان را به درستی نمی‌دانید کاهش می‌یابد.
    • اگر از کودهای زیادی استفاده می‌کنید، احتمالا برنامه ریزی برای تغذیه گیاهتان با این همه کود متفاوت برایتان دشوار خواهد شد و گاهی اوقات حتی فراموش می‌کنید که در هر دوره باید با کدام کود گیاهتان را تغذیه کنید. درحالی‌که اگر تنها یک برنامه کوددهی داشته باشید، خیالتان از هر بابت راحت خواهد شد.
    • اگرچه برای تمامی گیاهان و محصولات زراعی استفاده می‌شود اما در باردهی گندم و افزایش کیفیت آن‌ها تاثیر چشمگیری دارد.
    • تداخلی با کودهای دیگر ندارد. از همین‌رو حتی اگر در برنامه کوددهی گیاهتان کودهای دیگری وجود دارند، می‌توانید همزمان از آن‌ها استفاده کنید.
    • این کود مایع را می‌توانید حتی با کودهای مورد نیاز دیگر مخلوط کنید. عملکرد این کود اختلالی در عملکرد سایر کودها ایجاد نخواهد کرد.
    • برخلاف برخی از کودها که موجب پوسیدگی ریشه می‌شوند، این کود نه تنها به ریشه آسیبی وارد نمی‌کند بلکه موجب ریشه‌زایی نیز می‌شود.
    • سیستم ایمنی گیاه را تقویت کرده تا گیاه در شرایط محیطی متفاوت، مقاومت بیشتری داشته باشد.

     

    • از رشد علف‌های هرز اطراف گیاه و محصول جلوگیری می‌کند.
    • کوددهی منظم با آن، ساختار خاک‌های نامرغوب را به مرور زمان اصلاح کرده و خاک را نیز غنی‌تر می‌کند.
    • به واسطه عدم حضور سدیم و کلر در ترکیبات آن، از شوری خاک جلوگیری کرده و موجب سوختگی برگ‌ها نمی‌شود.
    • میزان سبزینگی گیاه و شادابی آن را افزایش می‌دهد.
    • ریسک ابتلا به آفت، شته و دیگر بیماری‌های گیاه را کاهش می‌دهد. در امان ماندن گیاه از شر حشرات از مزایای کود  ۱۰x شوک است.

    معرفی ترکیبات کود ده ایکس شوک

    ضمن معرفی کامل کود ده ایکس شوک بد نیست بدانید ۱۰ مواد مغذی و آلی موجود در این کود دقیقا چه موادی هستند! بیشترین سهم در کود ۱۰ ایکس شوک مربوط به فسفر و پتاسیم می‌شود که هر کدام ۲۰ درصد این محلول را تشکیل می‌دهند.

    جشنواره پاییزه
    جشنواره فروش بذر های خاص و کمیاب با بیش از ۱۲۰۰ رقم تنوع
    همین الآن خرید کنید

    آهن، هیومیک اسید، فولیک اسید و عصاره جلبک دریایی هر کدام به میزان ۱۰ درصد در کود ۱۰ایکس شوک حضور دارند. نیتروژن، آمینواسید، بور و کلسیم نیز هر یک به میزان ۵ درصد به فرمولاسیون ساخت این محصول استثنایی افزوده شده‌اند تا این کود هیچ چیز دیگری کم نداشته باشد.

    طریقه مصرف کود شوک

    خرید کود ده ایکس شوک

    چگونه از کود ده ایکس شوک استفاده کنیم؟

    یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کود  ۱۰xشوک مایع بودن آن است. به همین دلیل می‌توانید آن را به دو صورت استفاده کنید:

    1. به روش محلول‌پاشی: در این روش مقدار مشخصی از کود را با آب ترکیب کنید و با کمک یک آبپاش، سم‌پاش یا تانکر اسپری کنید.
    2. از طریق آبیاری: کود ده ایکس شوک غلظت بالایی دارد. ابتدا آن را با آب رقیق کنید و سپس به صورت مستقیم پای گیاه بریزید.

    خلاصه مطلب

    کود ده ایکس شوک یکی از کامل‌ترین کودهایی است که برای باردهی بیشتر و موثرتر محصولات باغی، زراعی و گیاهان گلخانه‌ای و آپارتمانی از آن استفاده می‌شود.

     استفاده آسان از مهم‌ترین ویژگی‌های کود ۱۰ ایکس شوک است؛ این کود مایع به راحتی با آب ترکیب می‌شود. تنها با خرید این کود، از داشتن هر کود دیگری بی‌نیاز می‌شوید.

     بهترین زمان تغذیه گیاهان با این کود، هنگام رشد گیاه است. زمانی که گیاه برای رشد به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد با این محرک از کاهش سرعت رشد آن جلوگیری کنید.

     اگر فکر می‌کنید ریشه گیاهتان مقاومت چندانی ندارد و با شروع فصل سرما ممکن است دچار یخ‌زدگی شود، برای تقویت ریشه و جلوگیری از سرمازدگی گیاه در زمستان، ابتدای پاییز از کود ۱۰x شوک استفاده کنید.

    منبع: آشا اگری  

     

    **در راستای حمایت از کسب و کارهای مختلف، مجله کشاورزی دی مگ اقدام به جذب تبلیغات بصورت بنر و رپورتاژ آگهی از سوی کاسبان و مشاغل مختلف در کشور عزیزمان ایران می نماییم. جهت سفارش تبلیغات در مجله دی مگ و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید در ساعات اداری به شماره ۰۹۱۲۹۳۶۱۰۸۴ در واتس اپ، تلگرام، ایتا و یا روبیکا پیغام بگذارید، یا به آدرس ایمیل dimag.dibasabz@gmail.com مکاتبه کنید و یا تماس حاصل فرمایید.**

    امتیاز شما به این مقاله چقدره؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵

    اشتراک‌گذاری

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *