تاریخ :۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
تفاوت اوره صنعتی و کشاورزی چیست؟ | به نقل از دارو رایان

تفاوت اوره صنعتی و کشاورزی چیست؟ | به نقل از دارو رایان

  • در دنیای امروزی که شرکت های بزرگی در زمینه تولید مواد شیمیای مشغول به فعالیت هستند، افرادی نیز به دنبال خرید این مواد شیمیایی همانند خرید تری سدیم فسفات یا اوره هستند. در این مقاله به نقل از وب سایت دارو رایان و کیمیا تجارت تات که در زمینه فروش محصولات کشاورزی و شیمیایی فعالیت دارند قصد داریم تا تفاوت اوره صنعتی و کشاورزی را بازگو کنیم. اگر قصد دارید بدانید که تفاوت اوره صنعتی و کشاورزی چیست این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

    تفاوت اوره صنعتی و کشاورزی چیست؟ | به نقل از دارو رایان

    تفاوت اوره صنعتی و کشاورزی چیست؟ | به نقل از دارو رایان

    اوره چیست؟

    قبل از خرید اوره باید بدانید که اوره که به کاربامید نیز معروف است یکی از کودهای نیتروژنی با فرمول شیمیای CH4N2O است. اوره دارای دو گروه آمینه است که به یک گروه عاملی کربونیل متصل هستند. اوره خالص غیر سمی، جامد، بی رنگ و محلول در آب است. این ترکیب شیمیایی در آب محلول و در اسیدها و قلیاها نامحلول است. اوره به عنوان یک ماده خام برای کود و تامین مواد غذایی و همچنین برای تولید پلاستیک و مواد دارویی مورد استفاده در صنعت و آزمایشگاه مهم است.

    اوره صنعتی چیست؟

    اوره صنعتی چیست؟

    اوره صنعتی چیست؟

    باید بدایند که در صنعت، اوره از آمونیاک و دی اکسید کربن تحت شرایط خاصی سنتز می شود. برای این که بدانید اوره صنعتی چیست باید ذکر کرد که اوره ای که در پتروشیمی ها تولید می شود برای مصارف صنعتی کاربرد دارد. این ماده در اکثر پتروشیمی ها از آمونیاک مصنوعی و دی اکسید کربن گرفته می شود. به دلیل این که مقدار زیادی دی اکسید کربن در طی فرآیند تولید آمونیاک به عنوان یک محصول فرعی از هیدروکربن ها یا زغال سنگ در  کارخانه های پتروشیمی تولید می شود شرکت های تولید کننده اوره صنعتی اکثرا در نزدیکی سایت های تولید آمونیاک قرار دارند تا بتوانند دی اکسید کربن و آمونیاک مورد نظرشان را از این شرکت ها دریافت نمایند.

    کاربرد اوره در صنعت گسترده است و از اوره برای ساخت رزین و پلاستیک استفاده میشود و علاوره بر موارد ذکر شده از اوره صنعتی در ساخت چسب و تخته سه لایه نیز استفاده می شود، همچنین در صنعت خودروسازی برای کاهش آلاینده های خودرو از این ماده استفاد می شود.

    اوره کشاورزی چیست؟

    اوره کشاورزی چیست؟

    اوره کشاورزی چیست؟

    امروزه کودهای شیمیایی با توجه به مواد تشکیل دهنده ای که دارند در انواع مختلفی دسته بندی می شوند. دلیل افزودن کود های شیمایی همانند کود اوره به خاک، جبران کمبود عناصر لازم برای رشد گیاه است. برای انتخاب یک کود مناسب برای خاک باید ویژگی ها و خواص خاک به خوبی شناخته شود و برای این کار معمولاً  ph خاک، میزان نیتروژن، فسفر و… خاک را برسی می کنند.

    با استفاده از کود اوره می توان مقدار نیتروژن زیادی را با کمترین هزینه در اختیار خاک و محصولات کشاورزی قرار داد. کود اوره را می توان به راحتی در انبار ذخیره کرد و در طولانی مدت خطر آتش سوزی ندارد و نباید نگران آتش گرفتن آن بود. خاصیت کود اوره این است که کود اوره را می توان با سایر کودها به طور همزمان استفاده کرد.

    از کود اوره برای گیاهانی که در خاک اسیدی بهتر رشد می کنند استفاده می شود زیرا کود اوره به اسیدی شدن خاک کمک می کند. در پرورش محصولاتی مانند ذرت، توت فرنگی و سایر گیاهانی که به نیتروژن زیادی نیاز دارند از کود اوره استفاده می کنند زیرا این کود قادر است بلافاصله مقادیر زیادی ازت را در اختیار گیاهان قرار دهد.

    تفاوت اوره صنعتی و کشاورزی

    در بالا گفتیم که اوره صنعتی چیست و اوره کشاورزی چیست. در این قسمت درباره سوال تفاوت اوره صنعتی و کشاورزی چیست صحبت خواهیم کرد.

    همان طور که در بالا گفتیم از اوره صنعتی برای ساخت لوازم مصنوعی همانند رزین، پلاستیک و چسب استفاده می شود اما از اوره کشاورزی به عنوان کود در کشاورزی می توان استفاده کرد و نیتروژن مورد نیاز گیاهان را به خاک تزریق کرد تا گیاهان بتوانند به راحتی رشد خوبی را تجربه نمایند.

    جشنواره پاییزه
    جشنواره فروش بذر های خاص و کمیاب با بیش از ۱۲۰۰ رقم تنوع
    همین الآن خرید کنید

    سخن پایانی

    اوره کاربرد های متفاوتی دارد. برای مثال از اوره در کشاورزی، صنعت و آزمایشگاه نیز استفاده می شود. در آزمایشگاه با استفاده از اوره های آزمایشگاهی می توانند آزمایش های مورد نظر را به خوبی انجام دهند.

    سوالات متداول

    اوره در کشاورزی چه کاربردی دارد؟

     اوره به دلیل منبع نیتروژن بودن می تواند به افزایش رشد گیاهان کمک کند همچنین در تقویت عملکرد باوری گیاه نیاز نقش مهمی دارد.

    اوره در صنعت چه کاربردی دارد؟

    از اوره در صنعت برای تصفیه آب و فاضلاب می توان استفاده کرد. همچنین برای تولید رنگ، رزین، پلاستیک‌ها، انواع کفش‌ها، لاستیک و سایر مواد شیمیایی استفاده کاربرد دارد.

     

     

    **در راستای حمایت از کسب و کارهای مختلف، مجله کشاورزی دی مگ اقدام به جذب تبلیغات بصورت «بنر» و «رپورتاژ آگهی» از سوی کاسبان و مشاغل مختلف در کشور عزیزمان ایران می نماییم. جهت سفارش تبلیغات در مجله دی مگ و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید در ساعات اداری به شماره ۰۹۱۲۹۳۶۱۰۸۴ در واتس اپ، تلگرام، ایتا و یا روبیکا پیغام بگذارید، یا به آدرس ایمیل Dimag.Dibasabz@Gmail.Com مکاتبه کنید و یا تماس حاصل فرمایید.**

    امتیاز شما به این مقاله چقدره؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵

    اشتراک‌گذاری

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *