تاریخ :۱۰ فروردین ۱۴۰۳
همه چیز در مورد کشت گلخانه ای خیار (۳)

همه چیز در مورد کشت گلخانه ای خیار (۳)

  • همه چیز در مورد کشت گلخانه ای خیار (۳)

    در این مطلب از دی مگ به موضوع همه چیز در مورد کشت گلخانه ای خیار (۳) و همچنین روش های تهویه در کشت گلخانه ای خیار به طور مختصر میپردازیم. با ما همراه باشید.

    روش های تهویه در کشت گلخانه ای خیار


    وقتی هوا گرم می شود وزن مخصوص آن کاهش می یابد و به طرف بالا می رود. در نتیجه هوای گرم همیشه در بالاترین قسمت گلخانه جمع می شود. به همین جهت دریچه های سقفی بهترین وسیله برای خارج کردن سریع هوای گرم است. اگر در دیواره های گلخانه نیز به اندازه کافی دریچه وجود داشته باشد، باز کردن دریچه های جانبی و سقفی با هم باعث می شود هوا، از دریچه های حانبی وارد شد و از سقف خارج شود. بدین ترتیب جریان هوای کافی و مداوم در گلخانه برقرار می شود.

    هنگامی که باد ملایم می وزد باید دریچه های سقفی را که در سمت مقابل جهت باد قرار دارد کاملا باز کرد. وزیدن باد از روی این دریچه ها نوعی مکش ایجاد می کند و هوای داخل گلخانه با سرعت بیشتری خارج می شود. در گلخانه های کوچک که عرض آنها بیش از ۶ متر نباشد دریچه های سقفی به تنهایی برای خنک کردن گلخانه کافی است. ولی در گلخانه های بزرگ وجود دو ردیف دریچه سقفی ۱*۱متر و دو ردیف دریچه های جانبی ضرورت دارد که ممکن است به صورت دستی و برقی باز و بسته شود.

    همه چیز در مورد کشت گلخانه ای خیار (۳)

    همه چیز در مورد کشت گلخانه ای خیار (۳)

    در گلخانه های پیشرفته، این دریچه های به ترموستات وصل شده است. و وقتی هوای گلخانه گرم می شود دریچه ها به طور اتوماتیک باز شده و پس از خنک شدن هوا مجددا بسته میشود. تهویه گلخانه با هواکش برقی هم میسر است به شرطی آن که ظرفیت هوا کش با فضای گلخانه تناسب داشته باشد. قاعده این است که هواکش بتواند در هر دقیقه یکبار تمام هوای گلخانه را خارج نماید.

    خنک کردن گلخانه با کولر


    در منطق گرم، کشت خیار در گلخانه بدون استفاده از کولر ممکن نیست. زیرا فصل معتدل فوق العاده کوتاه است و درجه حرارت محیط خیلی زود از میزان قابل تحمل برای خیار تجاوز می کند. در مناطق خشک ایران که درصد رطوبت نسبی پایین است. می توان از کولر های آبی استفاده کرد منتها کولر های معمولی خانگی برای گلخانه های متوسط و بزرگ کافی نیست و نمی تواند به اندازه لازم هوا را جابجا نماید.

    بیشتر بدانید:

    www.youtube.com

    امتیاز شما به این مقاله چقدره؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    اشتراک‌گذاری

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *