تاریخ :۱۰ فروردین ۱۴۰۳
کدام گیاهان برای درمان عفونتهای ادراری مفید هستند؟

کدام گیاهان برای درمان عفونتهای ادراری مفید هستند؟

  • کدام گیاهان برای درمان عفونتهای ادراری مفید هستند؟

    عفونت ادراری تمایل شدیدی به بازگشتهای مکرر دارد برای پایان دادن به این چرخه معیوب، که باعث درد و سوزش میشود، برخی از گیاهان مفید هستند. میتوانید برای شروع از کران بری واکیناسه استفاده کنید. البته گیاهان دیگری هم برای مقابله با عفونتهای ادراری وجود دارند.

    کران بری

    این میوه قرمز رنگ خاصیت اسیدی کردن ادرار را دارد. این خاصیت به هیچ وجه برای رشد باکتریهایی که عامل بروز عفونت ادراری می شوند، مناسب نیست. علاوه بر این کران بری مانع از چسبندگی باکتریها روی دیواره مجاری ادرای و مثانه میشود. میتوانید کران بری را به شکل آبمیوه در سوپر مارکتها بیابید. از مصرف نوشیدنی الکلی کران بری خودداری کنید. غالباً به این نوشیدنی شکر اضافه میشود. مسلماً آب کران بری خالص در الویت قرار دارد. مقدار مصرف این نوشیدنی در روز برای مقابله با عفونتهای ادراری باید بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی لیتر در روز باشد. در غیر این صورت میتوانید از کران بری به شکل مکمل غذایی به طور خاص کپسول استفاده
    کنید.

    اکیناسه

    این گیاه که اصالتش به آمریکای شمالی بر میگردد خاصیت تحریک سیستم های ایمنی بدن را دارد که میتواند به مبارزه با عفونتهای ادراری کمک کند با این خاصیت، اکیناسه برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مفید است. این گیاه به شکل مکمل غذایی (کپسول) موجود است، اما میتوان به شکل دم کرده هم از آن استفاده کرد. ۱ گرم ریشه یا برگ خشک این گیاه را در یک فنجان آب جوش قرار دهید. بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشید نوشیدن یک تا شش فنجان از این دم کرده در روز توصیه میشود.

    اسانس آویشن

    اسانس آویش دارای قدرت آنتی باکتریال است که می تواند به پیشگیری از عود عفونت ادراری کمک کند. ۲ قطره اسانس آویشن را روی یک حبه قند یا یک قاشق عسل بچکانید، دو بار در روز می توانید این مقدار مصرف کنید، ولی بدون نظر پزشکتان از این مقدار فراتر نروید. به عنوان مکمل میتوانید از اسانس چوب گل رز و ملالوکا برای ماساژ زیر شکم استفاده کنید.

    جشنواره پاییزه
    جشنواره فروش بذر های خاص و کمیاب با بیش از ۱۲۰۰ رقم تنوع
    همین الآن خرید کنید

    گیاهان دم کردنی

    برای پیشگیری از عفونتهای ادراری، میتوانید از دم کردنی ها هم کمک بگیرید. این ترکیب را تهیه کنید: بذر چمن، بوسرل (نوعی درخت که در آلپ می روید) علف جارو و برگ های مورد را مخلوط کرده و بجوشانید حدود ۱۵ گرم از این گیاهان در یک لیتر آب هر روز هر مقدار که تمایل دارید بنوشید.
    در هر صورت اگر زیاد دچار عفونتهای ادراری می شوید به مقدار زیاد و به طور مرتب مایعات بنوشید با این کار هم ادرارتان رقیق تر و هم خروجش سریعتر خواهد شد. به این ترتیب احتمال بروز عفونتهای باکتریایی کمتر میشود.

    منبع: کتاب پیش به سوی سلامتی، درمان با گیاهان داروئی، فاطمه فرتوش، انتشارات کاکتوس، ۱۳۹۲

    امتیاز شما به این مقاله چقدره؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵

    اشتراک‌گذاری

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *