تاریخ :۹ فروردین ۱۴۰۳
عوامل خطر و مشکلات نگهداری کاکتوس در آپارتمان + راهکار ها

عوامل خطر و مشکلات نگهداری کاکتوس در آپارتمان + راهکار ها

  • عوامل خطر و مشکلات نگهداری کاکتوس در آپارتمان + راهکار ها

    کاکتوس ها و ساکولنت ها در حال حاضر یکی از گیاهان آپارتمانی بسیار رایج هستند و مراقبت از آنها بسیار مهم است. برای مراقبت از کاکتوس ها و ساکولنت ها، بهتر است سعی کنید زیستگاه طبیعی آنها را بازسازی کنید. در این مقاله از دی مگ به بررسی عوامل خطر و مشکلات نگهداری کاکتوس در آپارتمان و راهکار های مقابله با این خطرات و مشکلات میپردازیم.

    کاکتوس ها در طیف گسترده ای از اشکال و اندازه ها از کوچک تا بزرگ هستند. زیستگاه بومی اکثر کاکتوس ها و ساکولنت ها بیابان است. بنابراین، آنها در نور زیاد، زهکشی خوب، دماهای بالا و رطوبت کم بهترین رشد را خواهند داشت. با این حال، برخی از کاکتوس ها مانند شلمبرگرا وجود دارند که محیط بومی جنگل های بارانی هستند، بنابراین شرایط نیمه سایه و مرطوب را ترجیح می دهند.

    ۱آفات

    مانند تمام گیاهان، کاکتوس گاهی اوقات آفت های مختلفی دارد و اینها بعضی از موارد اصلی هستند که باید مراقب باشید.

    • شپشک ها

    احتمالا شایع ترین آفات است. حشرات کوچک حدود ۳ میلی متر طول دارند که خود را در چیزی بیضی و پنبه مانند پوشش میدهند. این توده ها با شپشکها رشد میکنند و سخت از دست می روند. آنها همچنین می توانند به ریشه گیاهان حمله کنند و توده های سفید را در زیر خاک قرار دهند.

    راهکار: محافظ پنبه بسیار مقاوم در برابر آفت کش ها هستند. آلودگی های کوچک را میتوان با پنبه الکلی پاک کرد. پر کردن گلدان با خاک تازه.

    • کنه های عنکبوتی

    کنه های عنکبوتی کوچک هستند و دیدن آنها با چشم غیر مسلح دشوار است. تارهای عنکبوت نزدیک به سطح گیاه چرخش میکنند. گیاهان آلوده اغلب لکه های زرد رنگ را ایجاد می کنند که بعدها به رنگ قهوه ای تبدیل می شوند و میتوانند گیاه را تخریب کنند.

    عوامل خطر و مشکلات نگهداری کاکتوس در آپارتمان + راهکار ها

    عوامل خطر و مشکلات نگهداری کاکتوس در آپارتمان + راهکار ها

    نگهداری کاکتوس هایی که مورد حمله حشرات قرار گرفتند

    تمیز کردن گیاه می تواند کنه های عنکبوتی را از بین ببرد. اطمینان حاصل کنید که هر گونه آلودگی را با آب صابون تمیز کنید. کنه های عنکبوتی حشره نیستند، بنابراین حشره کشها اغلب بی اثر هستند. با این حال میتواند برای مشکلات گسترده مورد استفاده قرار گیرد. اندازه این حشرات کوچک هستند که به صورت دانه های قهوه ای و برآمده روی سطح گیاه ظاهر میشوند. توده های قهوه ای در واقع پوسته هایی هستند که حشرات در زیر آن قرار میگیرند. مانند بسیاری از حشرات دیگر آفات گیاه را میخورند. شیوع بیماری را میتوان به طور مشابه شپشکها درمان کرد.

    کاکتوس کویر و جنگلی در طول زمان استراحت به آب زیادی نیاز ندارند. درمان کافی و اجزای مناسب می تواند کاکتوس را در میان گیاهان مضر دیگر منحصر به فرد کند. در نتیجه می توانید گیاهان کاکتوس را به صورت آنلاین خرید کنید و از طریق مراقبت های مناسب و تغذیه چندین نوع از کاکتوس در خانه داشته باشید.

    ۲کاکتوس سرما زده را چه کنیم؟

    قرار دادن کاکتوس در معرض سرما سبب آسیب سرمازدگی به آن و بروز سلول های مرده میشوند. پس موقع سرما، حداقل از یک پوشش ساده بر روی گیاه استفاده کنید اگر کاکتوس سرما زده شد قسمت های سرما زده را ببرید.

    جشنواره پاییزه
    جشنواره فروش بذر های خاص و کمیاب با بیش از ۱۲۰۰ رقم تنوع
    همین الآن خرید کنید
    عوامل خطر و مشکلات نگهداری کاکتوس در آپارتمان

    عوامل خطر و مشکلات نگهداری کاکتوس در آپارتمان

    ۳- آفتاب سوختگی کاکتوس

    وقتی که کاکتوس از مکانی سایه به زیر نور مستقیم خورشید منتقل می شود، احتمال افتاب سوختگی بیشتر است. آفتاب سوختگی بیشتر در ردیف های برآمده کاکتوس دیده میشود. اگر آسیب دیدگی در حد رنگ پریدگی است با انتقال گیاه به مکانی با شدت نور کم می توان گیاه را به حالت اول برگرداند، ولی اگر آفتاب سوختگی درحد زخم قهوه ای است، این زخم بر روی کاکتوس می ماند.

    ۴خشک شدگی کاکتوس

    کاکتوس گیاه آبدوستی است، کاکتوس ها آب را در خود ذخیره میکنند و آن را در فواصل طولانی ما بین آبیاری ها مصرف می کنند ممکن است که آبیاری زیادی کاکتوس را از بین نبرد ولی بی آبی حتما کاکتوس را خشک خواهد کرد. هرچه دما بیشتر و هوا داغ تر باشد سرعت خشک شدن کاکتوس هم بیشتر می شود. بهترین راه حل برای جلوگیری از ادامه مشکل خشکی کاکتوس آبیاری آن است. بهتراست اول میزان آبیاری کم باشد و در طول چند هفته میزان آبیاری را افزایش دهید.

     مشکلات نگهداری کاکتوس در آپارتمان

    مشکلات نگهداری کاکتوس در آپارتمان

    ۵- آبیاری بیش از حد کاکتوس

    هنگام پرورش کاکتوس در شرایط غیر بومی امکان دارد زیاد از حد نیاز آبیاری شود که این آبیاری سبب چاق تر و شاداب تر شدن کاکتوس میشود. اما اگر آنقدر گیاه را آبیاری کنید، آب در کاکتوس نگه داشته میشود و در این حالت  ساقه از یک یا چند نقطه آن شکاف می خورد و یا دچار پوسیدگی می شود. قطع کردن آبیاری و عوض کردن گلدان راهکاری خوبی برای این مشکل است.

    منبع: طرز نگهداری و پرورش انواع گیاهان آپارتمانی، مینا امیری مهر، اهواز، آفرینش مهر، ۱۳۹۹

    بیشتر بدانید:

    https://www.youtube.com

    امتیاز شما به این مقاله چقدره؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵

    اشتراک‌گذاری

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *