تاریخ :۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواص-گریپ-فروت

خواص گریپ فروت برای سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه

  • خواص گریپ فروت برای سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه

    خواص گریپ فروت برای سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه همگی در سایت دی مگ. امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم محتوا نویس سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. گریپ فروت یک مرکبات استوایی است که به خاطر طعم شیرین و در عین حال ترش معروف است. سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و فیبر است. این باعث می شود که یکی از سالم ترین مرکباتی باشد که می توانید بخورید. به علاوه، تحقیقات نشان می دهد که گریپ فروت ممکن است فواید سلامتی قدرتمندی داشته باشد. اینها شامل کاهش وزن و کاهش خطر بیماری قلبی است.

    خواص گریپ فروت برای سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه

    خواص گریپ فروت برای سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه

    خواص گریپ فروت برای کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه

    مصرف گریپ فروت ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را که در نتیجه تجمع مواد زائد در کلیه ها ایجاد می شود، کاهش دهد. این مواد زائد محصولات متابولیسمی هستند که معمولاً از طریق کلیه ها فیلتر شده و با ادرار از بدن خارج می شوند. اما وقتی در کلیه ها متبلور می شوند به سنگ تبدیل می شوند. سنگ کلیه بزرگتر ممکن است باعث انسداد در سیستم ادراری شود که می تواند فوق العاده دردناک باشد.

    شایع ترین نوع سنگ کلیه، سنگ های اگزالات کلسیمی است. اسید سیتریک موجود در گریپ فروت، ممکن است با اتصال به کلسیم در کلیه ها و خارج کردن آن از بدن، در پیشگیری از آنها موثر باشد. همچنین، اسید سیتریک این توانایی را دارد که حجم و PH ادرار شما را افزایش دهد و محیطی را ایجاد کند که برای تشکیل سنگ کلیه کمتر مساعد است.

    گریپ فروت کالری کمی دارد و در عین حال سرشار از مواد مغذی است

    گریپ فروت یک غذای عالی برای گنجاندن در یک رژیم غذایی متعادل است. این به این دلیل است که مواد مغذی بالایی دارد اما کالری کمی دارد. در واقع، یکی از کم کالری ترین میوه هاست. مقدار مناسبی از فیبر، علاوه بر بیش از ۱۵ ویتامین و مواد معدنی مفید را فراهم می کند. گریپ فروت، علاوه بر مواد معدنی آهن و کلسیم، دارای ویتامین های A ،B1 ،B2 ،C است. همچنین حاوی ۳۲۵ گرم پتاسیم، ۲۵ میکروگرم فولات، ۴۰ میلی گرم کلسیم و ۱ میلی گرم آهن دارد. یک فنجان حاوی گریپ فروت شیرین نشده (بدون شکر) به مقدار ۹۵ میلی گرم ویتامین C دارد.

    گریپ فروت مفید برای سیستم ایمنی بدن

    خوردن گریپ فروت به طور منظم ممکن است برای سیستم ایمنی بدن شما مفید باشد. گریپ فروت به دلیل محتوای بالای ویتامین C آن ارزشمند است. ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از سلول های شما در برابر باکتری ها و ویروس های مضر محافظت می کند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که ویتامین C برای کمک به بهبود سریع‌تر افراد از سرماخوردگی مفید است. بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری که در گریپ فروت یافت می‌شوند برای ایمنی مفید هستند، از جمله ویتامین A.  ویتامین A به محافظت در برابر التهاب و چندین بیماری عفونی کمک می‌کند.

    گریپ فروت همچنین مقادیر کمی ویتامین B، روی، مس و آهن را فراهم می کند. همه اینها با هم در بدن کار می کنند تا عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کنند. آنها همچنین به حفظ یکپارچگی پوست شما کمک می کنند، که به عنوان یک سد محافظ در برابر عفونت عمل می کند.

    خواص گریپ فروت برای سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه

    خواص گریپ فروت برای سلامت قلب

    تصور می شود که مصرف منظم گریپ فروت با کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و کلسترول، سلامت قلب را بهبود می بخشد. در یک مطالعه، افرادی که به مدت ۶ هفته ۳ بار در روز گریپ فروت خوردند، در طول مطالعه کاهش قابل توجهی در فشار خون داشتند. آنها همچنین بهبود در سطح کلسترول تام و LDL (کلسترول بد) را نشان دادند.

    این اثرات احتمالاً به دلیل مواد مغذی مهمی است که گریپ فروت حاوی آن است که در حفظ عملکرد صحیح قلب شما نقش دارد. اول اینکه، گریپ فروت سرشار از پتاسیم است، ماده معدنی که مسئول بسیاری از جنبه های سلامت قلب است. نصف گریپ فروت حدود ۵ درصد از نیاز روزانه شما به پتاسیم را تامین می کند. مصرف کافی پتاسیم با کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا همراه است. علاوه بر این خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. دوم، فیبر موجود در گریپ فروت ممکن است سلامت قلب را نیز تقویت کند، زیرا مصرف فیبر زیاد با کاهش فشار خون و سطح کلسترول مرتبط است.

    به طور کلی، محققان ادعا می کنند که شامل فیبر و میوه های غنی از آنتی اکسیدان مانند گریپ فروت به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم به محافظت در برابر بیماری هایی مانند بیماری قلبی و سکته کمک می کند.

    جشنواره پاییزه
    جشنواره فروش بذر های خاص و کمیاب با بیش از ۱۲۰۰ رقم تنوع
    همین الآن خرید کنید

    خواص گریپ فروت برای کاهش وزن

    گریپ فروت از قدرت بی نظیری برای سوزاندن و از بین بردن چربی ها برخوردار است. یک غذای کاهش وزن است و به افزایش سیری و کاهش کالری دریافتی کمک می کند. گریپ فروت حاوی مقدار مناسبی فیبر است. حدودا ۲ گرم در نصف یک میوه متوسط. علاوه بر این، گریپ فروت حاوی کالری کمی است، اما آب زیادی دارد که یکی دیگر از ویژگی های شناخته شده برای کمک به کاهش وزن است.

    1. یک مطالعه نشان داده است که شرکت کنندگان با مصرف روزانه گریپ فروت همراه با وعده های غذایی بود، اندازه دور کمرشان کاهش یافته است. با این حال، تفاوت معنی داری در کاهش اندازه دور کمر بین شرکت کنندگان در مطالعه که آب می نوشیدند، کسانی که گریپ فروت می خوردند و کسانی که آب گریپ فروت می نوشیدند، وجود نداشت. این بدان معنا نیست که گریپ فروت به تنهایی باعث کاهش وزن می شود، اما افزودن آن به یک رژیم غذایی متعادل و مغذی ممکن است مفید باشد.

    خواص گریپ فروت برای جلوگیری از مقاومت به انسولین و دیابت

    خوردن گریپ فروت به طور منظم ممکن است پتانسیل جلوگیری از مقاومت به انسولین را داشته باشد، که می تواند منجر به دیابت شود. مقاومت به انسولین زمانی رخ می دهد که سلول های شما به انسولین پاسخ نمی دهند. انسولین هورمونی است که بسیاری از فرآیندهای بدن شما را تنظیم می کند و در بسیاری از جنبه های متابولیسم بدن دخیل است. اما بیشتر به دلیل نقشش در کنترل قند خون شناخته شده است. مقاومت به انسولین در نهایت منجر به افزایش سطح انسولین و قند خون، دو عامل خطر اصلی دیابت نوع ۲ می شود.

    خوردن گریپ فروت ممکن است به کنترل سطح انسولین کمک کند. در یک مطالعه، افرادی که نیمی از یک گریپ فروت تازه را قبل از غذا خوردند، در مقایسه با گروهی از افرادی که گریپ فروت نخوردند، کاهش قابل توجهی در سطوح انسولین و مقاومت به انسولین داشتند. به علاوه، خوردن میوه به طور کلی با کنترل بهتر قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ همراه است.

    گریپ فروت سرشار از آنتی اکسیدان ها

    گریپ فروت حاوی چند آنتی اکسیدان مختلف است که فواید سلامتی مختلفی از جمله کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری را ارائه می دهد. آنتی اکسیدان ها از سلول های شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند، که مولکول های ناپایداری هستند که ممکن است باعث واکنش های مضر در بدن شما شوند.

    • در اینجا مهمترین آنتی اکسیدان های گریپ فروت آورده شده است:
    1. ویتامین C: این یک آنتی اکسیدان قوی و محلول در آب است که به مقدار زیاد در گریپ فروت وجود دارد. ممکن است از سلول ها در برابر آسیب هایی که اغلب منجر به بیماری قلبی و سرطان می شود محافظت کند.
    2. بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و تصور می‌شود به کاهش خطر برخی بیماری‌های مزمن، از جمله بیماری‌های قلبی، سرطان، و اختلالات مرتبط با چشم مانند دژنراسیون ماکولا کمک می‌کند.
    3. لیکوپن به دلیل توانایی بالقوه اش در جلوگیری از ایجاد انواع خاصی از سرطان، به ویژه سرطان پروستات شناخته شده است. همچنین ممکن است به کند کردن رشد تومورها و کاهش عوارض جانبی درمان های رایج سرطان کمک کند.
    4. فلاوانون خاصیت ضدالتهابی دارد. فشار خون و سطح کلسترول را کاهش می دهد و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

    خواص گریپ فروت برای پوست

    گریپ فروت حاوی ویتامین C است که به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید، پیری و التهاب کمک می کند. ویتامین C اغلب در سرم ها برای التیام پوست، روشن کردن لکه های تیره و صاف کردن سطح پوست استفاده می شود. با این حال، مطالعات همچنین نشان می دهد که افزایش مصرف ویتامین C از طریق غذاهایی مانند گریپ فروت ممکن است به افزایش رنگدانه، تغییر رنگ و علائم پیری کمک کند.

    ویتامین C به بدن کمک می کند تا کلاژن بیشتری بسازد و برای آبرسانی و کاهش چین و چروک پوست مفید است. گریپ فروت همچنین حاوی اسید سیتریک، اسید مالیک و اسید تارتاریک است. اینها همه انواع مختلفی از آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) هستند. AHA ها اغلب در محصولات مراقبت از پوست به دلیل فواید مختلف از جمله بهبود بافت پوست و خاصیت ارتجاعی استفاده می شوند.

    عوارض گریپ فروت

    امکان دارد در افراد حساس به مرکبات، واکنش حساسیت زا ایجاد کند. افرادی که به مرکبات حساسیت دارند، احتمالا در برابر گریپ فروت نیز از خود حساسیت نشان می دهند. این حالت ممکن است به خاطر خود میوه یا روغن موجود در پوست آن باشد.

    گریپ فروت برای چی خوبه؟

    1. انواع سرخ و صورتی گریپ فروت انباشته از کاروتن یعنی زمینه ساز ویتامین A است.
    2. دارای بیوفلاونوید و شماری دیگر از مواد گیاهی است که از انسان در مقابل بروز سرطان و بیماری های قلبی مراقبت می کنند.
    3. میوه ی گریپ فروت، اشتها را تقویت می کند.
    4. گریپ فروت، عمل هضم را آسان می کند و جریان عصیر معدی و ترشح کیسه صفرا را سرعت می بخشد.
    5. گریپ فروت دارای ویتامین های C و B است که این دو ویتامین در حفظ سلامت قلب و عروق بدن مؤثرند.
    6. گریپ فروت به تولید قند و مواد حیاتی دستگاه بدن کمک می کند.
    7. گل های گریپ فروت، خاصیت ضد تشنج و لرز را دارد و دم کرده ی آن را موقع تشنج زکام و تب می نوشند.
    8. اگر گریپ فروت صبح ناشتا مصرف شود، خواص ادرار آور آن زیاد می شود و سموم را از بدن خارج می کند.
    9. گریپ فروت، خون را تصفیه می کند و کلیه و کبد را پاک می سازد.
    10. گریپ فروت، ضد خونریزی بواسیر است.
    11. گریپ فروت، اختلالات مفصلی را درمان می کند
    12. گریپ فروت برای کسانی که عفونت های ریوی و تب خیز دارند مفید است.
    13. گریپ فروت سرشار از پکتین (الیاف گیاهی حل شدنی) است که به کاهش کلسترول خون کمک می کند. به عنوان مثال، گریپ فروت های سرخ و صورتی، سرشار از لیکوپن هستند و این ماده، یک ماده ی ضد اکسید کننده است که به نظر می آید خطر بزرگ شدن پروستات را کاهش می دهد.

    منابع:

    1. www.healthline.com
    2. کتب طب سنتی

    امتیاز شما به این مقاله چقدره؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵

    اشتراک‌گذاری

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *