تاریخ :۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
خشک کردن گیاهان دارویی

انواع روش های خشک کردن گیاهان


  • خشک کردن گیاهان

    نحوه خشک کردن گیاهان به روش های مختلف

    روش های مختلفی برای خشک کردن گیاهان وجود دارد.  با این حال، گیاهان باید همیشه قبل از آن تازه و تمیز باشند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های خشک کردن گیاهان،وش های مختلفی برای خشک کردن گیاهان وجود دارد.  با این حال، گیاهان باید همیشه قبل از آن تازه و تمیز باشند.

    آویزان کردن گیاهان

    آویزان کردن برای خشک شدن در دمای اتاق آسان ترین و کم هزینه ترین روش برای خشک کردن گیاهان است. برگ های پایینی را جدا کرده و چهار تا شش شاخه را با هم بسته و با یک رشته یا یک لاستیک محکم کنید.  آنها را به صورت وارونه در یک کیسه کاغذی قهوه ای، با ساقه های بیرون زده و بسته قرار دهید. برای گردش هوا سوراخ های کوچکی را در قسمت بالا ایجاد کنید. کیسه را در حدود دو تا چهار هفته در یک مکان گرم و تاریک آویزان کنید و به طور دوره ای چک کنید تا گیاهان خشک شوند.

    این فرآیند برای گیاهان با رطوبت کم مانند:

    رزماری

    آویشن

    مرزنجوش

    شوید

    مرزه

    جشنواره پاییزه
    جشنواره فروش بذر های خاص و کمیاب با بیش از ۱۲۰۰ رقم تنوع
    همین الآن خرید کنید

    گیاهان با رطوبت بالا اگر سریع خشک نشوند، کپک می زنند. بنابراین اگر می خواهید این نوع گیاهان را در هوا خشک کنید مطمئن شوید که بسته ها کوچک و در محلی با تهویه مناسب هستند. این گیاهان عبارتند از: نعناع فلفلی،به لیمو ،ترخون، ریحان

     خشک کن با فر

    از اجاق آشپزخانه اغلب برای خشک کردن گیاهان استفاده می شود. از مایکروویو می توان برای خشک شدن سریع گیاهان نیز استفاده کرد. هنگام خشک کردن گیاهان در تنور، برگ ها یا ساقه ها را روی سینی با کاغذ قرار دهید و آن ها را حدود یک تا دو ساعت با  اجاق گاز در دمای ۱۸۰ درجه فارنهایت (۸۲ درجه سانتیگراد) گرم کنید.

    گیاهان مایکروویو را روی حوله کاغذی به مدت حدود یک تا سه دقیقه نگه دارید و آنها را هر ۳۰ ثانیه برگردانید. هنگام خشک کردن گیاهان، از اجاق های مایکروویو باید به عنوان آخرین چاره استفاده شود.  درحالیکه گیاهان در مایکروویو سریعتر خشک می شوند، این امر می تواند از محتوای روغن و عطر و طعم آن بکاهد، به خصوص اگر خیلی زود خشک شود.

    خشک کردن با استفاده از دستگاه خشک کن برقی

    روش سریع ، آسان و دیگری برای خشک کردن گیاهان خشک کردن گیاهان با استفاده از دستگاه خشک کن برقی است.  دما و گردش هوا به راحتی کنترل می شود.  دستگاه خشک کن را بین ۹۵ درجه فارنهایت (۳۵ درجه سانتیگراد) تا ۱۱۵ درجه فارنهایت (۴۶ درجه سانتیگراد) یا کمی بالاتر برای مناطق مرطوب گرم کنید. گیاهان را در یک لایه در سینی های خشک کن قرار دهید و هر کجا از یک تا چهار ساعت خشک کنید و به صورت دوره ای چک کنید.  گیاهان هنگام خشک شدن شکننده هستند و ساقه ها هنگام خم شدن شکسته می شوند.

    نحوه خشک کردن گیاهان با استفاده از روش های دیگر

    خشک کردن در سینی روش دیگری است. این کار را می توانید با قرار دادن سینی ها روی هم و قرار دادن آنها در یک مکان گرم و تاریک تا زمانی که گیاهان خشک شوند، انجام دهید. به همین ترتیب می توانید برگ ها را از ساقه ها برداشته و روی حوله کاغذی بگذارید. با یک حوله کاغذی دیگر بپوشانید و لایه بندی را در صورت لزوم ادامه دهید. فقط در یک کوره خنک و یک شب خشک کنید.

    خشک کردن در ماسه و سیلیس

    گیاهان را نباید برای گیاهان خوراکی استفاده کرد. این روش خشک کردن گیاهان برای اهداف صنایع دستی مناسب است. یک لایه ماسه و سیلیس را در جعبه کفش قدیمی قرار دهید، گیاهان را از بالا مرتب کنید و آنها را با ماسه سیلیس بیشتری بپوشانید. جعبه کفش را حدود دو تا چهار هفته در یک اتاق گرم قرار دهید تا گیاهان کاملا خشک شوند. پس از خشک شدن گیاهان آنها را در ظروف ضد آب که دارای برچسب و تاریخ هستند نگهداری کنید، زیرا در یک سال بهتر استفاده می شوند.

    آنها را در مکانی خشک و خنک و دور از نور آفتاب قرار دهید. چه تصمیم به استفاده از گیاهان خشک  در فر، آویختن گیاهان برای خشک کردن، خشک کردن گیاهان در مایکروویو یا با استفاده از دستگاه خشک کن برقی داشته باشید، صرف وقت برای انجام این کار به حفظ طعم تابستان در ماه های زمستان کمک می کند.

    امتیاز شما به این مقاله چقدره؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵

    اشتراک‌گذاری

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *