تاریخ :۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
مه پاش در چه مکان هایی قابل نصب هست؟

مه پاش در چه مکان هایی قابل نصب هست؟[جامع]

  • مه پاش در چه مکان هایی قابل نصب هست؟[جامع]

    از دیرباز نقش آب‌وهوا در سلامت انسان و یا بهتر است بگوییم همه موجودات زنده واضح و مبرهن بوده است. وقتی نگاهی به عکس‌های صحراهای سوزان می‌اندازیم، تقریباً هیچ جنبنده‌ای را نمی‌بینیم. شاید اولین چیزی که با دیدن این تصاویر به ذهنمان خطور کند این است، مگر در چنین هوایی می‌توان زندگی کرد.

    امروزه با کمک فناوری‌های جدید می‌توان به‌راحتی آب می‌توان برخی از مناطق را تغییر داد و تا حدودی مطبوع ساخت. کولر هوای بیابانی تبخیری یکی از این فناوری‌هاست که با کمک آن می‌توان هوای مناطق وسیعی مانند دشت و صحرا را خنک کرد.

    یکی دیگر از لوازم پربازده اما کم‌مصرف مه‌پاش‌ها هستند. این وسیله با کمک نازل‌هایی که دارد، قطرات آب را به‌صورت ریز در هوا پخش می‌کند و باعث خنک‌شدن هوا و رطوبت‌رسانی می‌شود.

    در چند سال اخیر از مه‌پاش‌ها که به نام‌های دیگری مانند فوگر‌ها و یا میسترها هم شناخته می‌شوند در بسیاری از مکان‌ها استفاده می‌کنند. به‌طوری‌که اگر این وسیله کارآمد از آن محیط‌ها حذف شود، شاید دیگر نتوان چندثانیه‌ای را در آنجا ماند.

    بنابراین، ما تصمیم گرفته‌ایم تا نگاهی به مکان‌های قابل‌نصب برای دستگاه مه‌پاش بیندازیم تا بیشتر به مزایای این وسیله تهویه هوا پی ببریم.

    مه پاش در چه مکان هایی قابل نصب هست؟[جامع]

    مکان‌های مناسب برای استفاده از مه‌پاش

    اگر به عملکرد مه‌پاش توجه کنید، خواهید فهمید که رسالت اصلی این وسیله خنک‌سازی محیط است؛ اما با توجه به ذرات آبی که از نازل ها خارج می شود کماکان می توان انتظار رطوبت رسانی نیز از آن داشت.

    از مه‌پاش‌ها می‌توان در مکان‌هایی مانند باغچه‌ها، تراس خانه، روف‌گاردن و حتی برای آبیاری گل و گیاهان حیاط استفاده کرد. اما رد پای میسترها به این مکان‌ها ختم نمی‌شود و در جاهایی مانند مرغداری‌ها، گاوداری‌ها، اصطبل‌های نگهداری اسب، سالن‌های پرورش زعفران، سوله‌های کشت قارچ و معادن و کارخانه‌ها نیز می‌توان از مه‌پاش‌ها استفاده کرد.

    به دلیل اهمیتِ استفاده از مه‌پاش‌ در مکان‌های ذکر شده، ما در مجموعه پارس صنعت تصمیم گرفته‌ایم تا به کاربرد انواع مه‌پاش‌ها و یا بهتر است بگوییم جواب سوال بسیاری از مشتریان که می‌خواهند بدانند مه‌پاش‌ها را در کجاها می‌توان نصب کرد، بدهیم.

    مکان‌های مناسب برای استفاده از مه‌پاش

    کاربرد مه‌پاش در گاوداری

    معمولاً دام به‌ویژه گاوهای شیری در اثر استرس گرمایی به مشکلاتی در تولیدمثل، کیفیت و کمیت شیر و بسیاری از مسائل بهداشتی دیگر دچار می‌شوند. به همین دلیل دمای این مکان‌ها با کمک مه‌پاش‌ها تاحدامکان نزدیک به دمای بدن گاوها می‌شود.

    کاربرد مه‌پاش در مرغداری

    یکی از عوامل ایجاد تلفات در مرغداری‌ها، گرمای هوا است. این عامل با ایجاد بیماری و عدم رشد کافی در مرغ‌ها در نهایت به مرگ‌ومیر آنها ختم می‌شود. به همین دلیل استفاده از مه‌پاش مرغداری در فصل گرم تابستان یک نیاز اساسی است.

    همچنین استفاده از مه‌پاش در مرغداری منجر به دفع حشرات و رفع بوی نامطبوع این محیط می‌شود. در مکان‌هایی که قبل از سالن مرغداری قرار دارد، مه‌پاش می‌تواند با ضدعفونی‌کردن محیط از انتشار بیماری‌های مسری بین طیور و انسان جلوگیری کند.

    کاربرد مه‌پاش

     کاربرد مه‌پاش در سالن کشت زعفران

    مه‌پاش در سالن کشت زعفران برای تأمین رطوبت هوا و حفظ محیط مناسب برای رشد زعفران به کار برده می‌شود. ازآنجایی‌که زعفران در مرحله رشد، نیاز به رطوبت بالاتری نسبت به زمان گلدهی و برداشت دارد؛ به همین دلیل استفاده از مه‌پاش در سالن کشت زعفران لازم و ضروری می‌شود.

    کاربرد مه‌پاش در سوله کشت قارچ

    مه‌پاش برای سالن کشت قارچ به‌منظور رطوبت رساندن به این محیط استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که رطوبت، عاملی مهم برای رشد قارچ است؛ بنابراین با استفاده از مه‌پاش، شرایط رشد این گیاهان فراهم خواهد شد و میزان تولید آنها نیز افزایش خواهد یافت.

    کاربرد مه‌پاش در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها

    مه‌پاش مغازه برای ایجاد مه و قطرات ریز آب در فضاهای داخلی و خارجی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها کاربرد دارد. با استفاده از این نوع مه‌پاش، می‌توانید رطوبت هوای این مکان‌ها را افزایش دهید و هوای خشک را به هوای خنک و مرطوبی برای محصولاتی مانند سبزی‌ها، میوه‌ها و محصولات غذایی تغییر دهید.

    جشنواره پاییزه
    جشنواره فروش بذر های خاص و کمیاب با بیش از ۱۲۰۰ رقم تنوع
    همین الآن خرید کنید

    کاربرد مه پاش در رستوران

    مه پاش رستوران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای حفظ آرامش و آسایش مشتریان در فصل تابستان برای فضاهای باز رستوران به شمار می‌رود. این دستگاه با توزیع قطرات ریز آب، فرایند خنک‌سازی محیط و رطوبت‌رسانی را انجام می‌دهد.

    کاربرد مه پاش در معادن و صنایع ساختمانی

    کاربرد مه پاش در معادن به عنوان یک وسیله ایمنی محیطی است که برای کاهش غبار و دود در محیط‌های صنعتی و معدنی استفاده می‌شود. اصولاً در معادن از مه‌پاش برای کاهش گردوغبار و دود در هنگام حفاری، بارگیری و حمل‌ونقل مواد معدنی استفاده می‌کنند.

    با استفاده از مه‌پاش، می‌توان شرایط کار در معادن را بهبود بخشید و سلامت کارگران را تا حد زیادی تضمین کرد. زیرا استفاده از مه‌پاش در معادن به پایین آوردن خطر انفجار و حریق ناشی از ذرات گردوغبار کمک زیادی می‌کند.

    کاربرد مه پاش در گلخانه ها

    مه‌پاش یکی از روش‌های آبیاری و رطوبت‌رسانی در گلخانه‌ها است. این دستگاه با کاهش دما، افزایش رطوبت باعث بهبود شرایط رشد گیاهان می‌شود. همچنین، استفاده از مه‌پاش به‌عنوان ابزاری جدید برای آبیاری، نسبت به روش آبیاری سنتی به‌صرفه‌تر محسوب می‌شود؛ زیرا میزان آب کمتری در این روش استفاده می‌شود.

    نام مه پاش در تجهیزات گلخانه هیدروپونیک در کنار لولههای آبیاری عجین شده است. از نام مه پاش پیداست که عملکردش با پاشیدن مه و آب، همراه است. مه پاش و لولههای آبیاری در گلخانه علوفه هیدروپونیک دو یار جدایی ناپذیر هم هستند که مکمل یکدیگرند.

    کاربرد مه‌پاش برای فضای باز

    مه‌پاش فضای باز یک سیستم خنک‌کننده و رطوبت‌رسانی برای فضاهای بیرونی مانند پارک‌ها، باغ‌ها و حیاط خانه‌ها تلقی می‌شود. این نوع مه‌پاش‌ها یکی از راه‌های جدید برای آبیاری فضای سبز روف‌گاردن‌ها، باغچه‌ها و گلدان‌های تراس نیز محسوب می‌شوند.

    کاربرد مه‌پاش برای ضدعفونی

    در چند سال اخیر به علت بیماری کرونا، استفاده از مه‌پاش به‌عنوان یک ابزار ضدعفونی دوچندان شد. در واقع، مه‌پاش‌ها به طور گسترده‌ای در صنعت، کشاورزی، پزشکی و محیط‌زیست به‌عنوان یکی از روش‌های اصلی ضدعفونی استفاده می‌شوند.

    مه‌پاش دستگاهی چندکاره با مصرف حداقل انرژی

    هر چند که استفاده از مهپاشها در صنعت کشاورزی و باغداری پررنگ‌تر از بقیه مکان‌های ذکر شده است؛ اما لازم به ذکر است این وسیله چندکاره با کارایی که دارد، می‌تواند برای اهداف آبیاری، خنک‌سازی، رطوبت‌رسانی و ضدعفونی بهترین وسیله با مصرف حداقل انرژی باشد.

    حالا که به کاربرد گسترده مه‌پاش‌ها پی برده‌اید، وقت آن رسیده که یکی از این دستگاه‌ها را متناسب با نیاز خود تهیه کنید تا در گرمای تابستان علاوه بر خنکی هوا، رطوبت کافی را نیز دریافت کنید.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید مه‌پاش‌ها می‌توانید به سایت پارس صنعت به نشانی www.parsanat.com مراجعه نمایید.

    لازم به ذکر است تمامی تصاویر از پروژههای مجموعه پارس صنعت در ایران و کشورهای همسایه انتخاب شده است.

     

     

    **در راستای حمایت از کسب و کارهای مختلف، مجله کشاورزی دی مگ اقدام به جذب تبلیغات بصورت «بنر» و «رپورتاژ آگهی» از سوی کاسبان و مشاغل مختلف در کشور عزیزمان ایران می نماییم. جهت سفارش تبلیغات در مجله دی مگ و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید در ساعات اداری به شماره ۰۹۱۲۹۳۶۱۰۸۴ در واتس اپ، تلگرام، ایتا و یا روبیکا پیغام بگذارید، یا به آدرس ایمیل Dimag.Dibasabz@Gmail.Com مکاتبه کنید و یا تماس حاصل فرمایید.**

    امتیاز شما به این مقاله چقدره؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵

    اشتراک‌گذاری

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *